Koeienhandel en tortilla's - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Koeienhandel en tortilla's - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Koeienhandel en tortilla's

Door: Lena

05 Augustus 2016 | Canada, Niagara Falls

Vannochtend werden we allemaal weer wat vroeg wakker, maar wel een uur later dan gister. De eerste nacht was prima, we hadden allemaal een lekker bedje. Als ontbijt hadden we wat eitjes gebakken en brood in n roostertje gedaan ( thanks to de Nederlanders die we tegen kwamen bij de camper verhuur, shoutout naar jullie guys ) Papa had nog wat gekletst met een stel wat tegenover ons stond, die mensen hadden een camper evengroot als ons huis ongeveer.

Om precies 10 uur ( klokslag, jawel ) reden we met de camper van de camping af. Het zou zo'n 15 km rijden zijn naar de Farmers Market. Eenmaal daar aangekomen bleken we net op tijd te zijn, de parkeerplaats was al bijna vol. Als eerst keken we n beetje rond, en toen zijn we vervolgens naar het vee gedeelte gegaan. Ik zelf had eigenlijk verwacht dat alle koeien, schapen, geiten en andere beesten op een rijtje zouden staan, en je dan kon betalen als je iets leuks zag. Dit bleek echter heel anders te zijn. Als eerst liepen we een ruimte binnen waar koeien verkocht werden. Het was een kleine ruimte met een tribune, waar onderaan de boeren zaten. Deze boeren zaten bijna met hun neus tegen een soort van mini corral aan, waar de koe ingejaagd werd. De koe liep een paar keer op en neer, terwijl die door n vrouwtje met n zweep op de kont geslagen werd. Achter deze corral zat een omroeper, je weet wel, zo eentje die zo snel praat dat je er niks van kan maken. Voordat ik uberhaupt wist wat die man zei, was de koe alweer de ruimte uit. Verkocht dus. We namen nog een kijkje in de koeienstallen, en liepen daarna door naar de plek waar de geiten, schapen en de kalfjes verhandeld werden en liepen daarna door naar buiten.
Buiten waren allemaal verschillende kraampjes, met echt van alles wat. VAn groenten en fruit, tot petten ( waar Emiel een lelijke leger pet kocht, yak. )
In een van de grote markt hallen hebben we wat ijskoffie gedronken, en nadat we die op hadden zijn we langzamerhand terug gelopen naar de camper.

Het was zo'n 2 uur rijden naar de volgende camping en dat was prima te doen. Eenmaal aangekomen hadden we de spullen neergezet en zijn Emiel en ik gaan zwemmen. Het is hier namelijk rond de 30 graden. Nadat we afgekoeld waren heb ik met papa en mama wat gedronken, ik had een te zoet roze sapje, zoals ik ook tegen mama zei " Als ik de kleur roze moest beschrijven, dan zou het dit drankje zijn ".

Rond half 8 liepen we naar een restaurant tegen over de camping, waar we lekker gegeten hebben. Papa had een pasta, mama een salade, Emiel een pizza ( de kortstjes heeft ie laten liggen, miet ) en ik tortilla's, en die waren heeeel lekker. Ik had nog een stukje over, en die mocht ik in een doosje meenemen, yum.

Zometeen zullen we misschien nog wat drinken, en dan zit de dag er weer op. Morgen gaan we naar de watervallen, ben benieuwd !

• 05 Augustus 2016 - 11:48

Karin:

He luitjes,
    Leuke verslagen! Had wel een uitgebreide beschrijving van de mennonieten verwacht, Lena

• 06 Augustus 2016 - 19:57

Ine:

Hallo allemaal, hoe gaat het ermee? nog watervallen gezien of iets anders?
    vr. gr. Ine

• 07 Augustus 2016 - 20:57

Blijke:

Wat gaaf, wat ben ik jaloers!! Hoe gaat het daar in die watervallen, zijn jullie er in gaan zwemmen ofzo, of wil Emiel gewoon niet schrijven. Waar zijn jullie??