The VanOsch family - Reisverslag uit Lucknow, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu The VanOsch family - Reisverslag uit Lucknow, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

The VanOsch family

Door: Eelco

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2016 | Canada, Lucknow

Zaterdagochtend, lekker geslapen in de camper. De geur van het plattelandsleven in Ashfield/wawanosch county stemt mij gelukkig. Helen is al druk in de keuken. Rustig aan wakker worden met een kop koffie. Natuurlijk een kleine kater maar met een glimlach. Het is fijn om hier te zijn. Wij zijn met z'n allen op de plek waar ik de mooiste tijd van mijn leven heb gehad. Vanmiddag komt iedereen uit het gezin waar ik in '85 in huis was. Tien stuks met aanhang en kinderen en daar weer de kinderen van. Eerst nog even een 'kleine' canadese brunch en dan naar de buurvrouw die verse groente en sweetcorn verkoopt, daarna op naar het strand. We maken weer een mooie stofwolk op de onverharde weg. Nadat we over het strand hebben gelopen maken we nog een kleine tour in de omgeving. Gelukkig herken ik de meeste dingen nog. Helaas staan er nu wel overal windmolens, horizon vervuiling naar mijn mening.
Toen we weer bij het huis kwamen waren er al gasten, het liep snel vol. Iedereen had iets te eten of te drinken meegenomen. Het weerzien was geweldig. Liessette kende de broers en zussen al maar voor Lena en Emiel was iedereen nieuw. Echter daar merkte je niets van. Zij waren al snel in gesprek met iedereen en speelde nieuwe spelletjes op het gazon. De drank vloeide rijkelijk en vroeg in de avond ging de bbq aan. De meeste hadden hun trailer meegenomen zodat zij niet naar huis hoefde. Daar waar wij eerst alleen stonden leek het nu zowaar een mini- camping. De temperatuur daalde langzaam maar de sfeer werd er niet minder om. Het was meer dan wat ik had gehoopt. Nadat we de boel een beetje hadden opgeruimd zijn we naar bed gegaan. Ik geloof dat ik die nacht wel 10 keer heb moeten pissen en ik kan je vertellen dat dat geen pretje is, we slapen namelijk boven de cabine.
Zondag morgen, ik kan wel een bakkie gebruiken. gelukkig geen hoofdpijn. Eigenlijk wel vreemd, ik heb in tijden niet zoveel gedronken. Veel tijd om hierover na te denken krijg ik echter niet want we gaan ontbijten met iedereen die in de tussentijd ook weer aanwezig is. Binnen enkele minuten krijg ik een Ceasars in mijn hand zelfgemaakt en niet flauw. Gebakken ei, spek worstjes taart noem maar op. Honger weg en de kater ook! Enkele gasten gaan daarna naar huis of op vakantie en de rest gaat mee naar het strand. Lena en Emiel zijn daarvoor nog met Brian op de fourweeler door het bos gecrost, zij vonden het geweldig. Ik ben met Jim even een rondje gaan rijden, for old time sake. Teruggekomen zijn we verder gegaan waar we gebleven waren, drinken eten,kletsen, lachen en spelletjes spelen ongeacht de leeftijd. Natuurlijk een paar herrinneringen opgehaald. Helaas tijd voor afscheid, nooit voor altijd maar toch weer onaangenaam. Toen ik Emiel vroeg wat zullen we doen, verder gaan of nog een week hier blijven, was zijn antwoord duidelijk; hier blijven. Ook Lena en Emiel zijn besmet met het virus. Zij zullen hier ooit terugkeren. We hebben nog even naar wat van de olympische spelen gekeken en toen naar bed. Dit weekend ga ik nooit vergeten!!!!!

  • 11 Augustus 2016 - 08:47

    Sjacco:

    He...vanKunst family....
    Te gek Eelco dat de reünie je stoutste verwachtingen overtrof! ...en dat Emiel en Lena het ook zo leuk en gezellig vonden! Stoere foto op die quad hoor. Ziet er prachtig uit! Ik zeg geniet vooral lekker verder, hier is het ook maar weer "een dag als alle andere", dagelijkse beslommeringen met temperaturen van 16 graden en veel regen...bah! ciao ciao X Sjacco

  • 11 Augustus 2016 - 17:55

    Petra :

    Mooiiiii om te lezen Eelco!! Fijn dat jullie zo genieten en dat je iedereen uit the good old times hebt kunnen zien! Wij zijn net terug uit TEXEL. Het weer hier is jullie bekend......;-(
    veel liefs en kussen Petra en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lucknow

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2016

Pearson Airport Toronto

24 Augustus 2016

Blue Jays

24 Augustus 2016

Laatste daagjes

20 Augustus 2016

walvissen

19 Augustus 2016

Duinen

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 6501

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: