Afscheid en weer verder - Reisverslag uit Tobermory, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Afscheid en weer verder - Reisverslag uit Tobermory, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Afscheid en weer verder

Door: Liessette

10 Augustus 2016 | Canada, Tobermory

Maandag was de dag van afscheid nemen. Na een flink ontbijt met heerlijke eitjes hebben we afsccheid genomen van Brian, Helen, Mercedes en hond Gus. Nog even tanken bij Steve en Eelco moet zo nodig nieuwe werkschoenen. Die van 20 jaar geleden zijn versleten. Toch raar dat mijn balletschoenen die ik 20 jaar geleden heb gekocht, nog niet versleten zijn. Het gaat om het gevoel, zullen we maar zeggen.

Nog even naar wereldstad Lucknow, met 1 winkelstraat, boodschappen halen. Het is toch wel duur hier in Canada. Voor 100 dollar heb je nog niet eens een halve kar vol. Helaas geen Lidl in Canada. Een lunchbon via Jacky geregeld voor Brian en Helen. En we hebben nog een gesprekje met Tracey Simpson (niet Marge). We kennen toch al wat mensen hier, we zijn locals.

Op naar Tobermory. We willen onderweg nog stoppen bij een mooie baai maar we rijden er langs. Dan maar ns gaan kijken wanneer de ferry vertrekt naar Indianen eiland Manitoulin. De eerste mogelijkheid is om 8 uur in de avond en daarna om 7 uur de volgende ochtend. We kijken wat mogelijk is. De oversteek maken en dan in het donker nog een camping gaan zoeken of toch maar aan deze kant blijven. Lena komt met de oplossing. Op zoek naar een camping en morgenmiddag om 3 uur vertrekken zodat we de volgende dag nog naar een baai kunnen.

We komen terecht op een rustige geiten wollen sokken camping met geiten wollen sokken Chinezen naast ons! Onze camper past maar net op de plaats.
We boeken de oversteek en een camping voor de volgende nacht op het Indianen eiland Manutoulin. Eelco vraagt nog even aan de geiten wollen sokken receptioniste of er een mogelijkheid is om naar een mooie baai te kunnen. Onze RV (camper) is toch wel groot en kan niet overal naar toe. We moeten toch ook weer op tijd terug zijn voor de ferry. Ze geeft aan dat er geen mogelijkheden zijn met de camper maar komt later met een tip.
Zoals ze aangeeft een really beautiful place maar wel vroeg er naar toe anders wordt het druk.

Na te hebben gegeten, nog even op onze plaats gezeten, gaan we naar ons bedje.