Zwemmen en boswandeling - Reisverslag uit Tobermory, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Zwemmen en boswandeling - Reisverslag uit Tobermory, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Zwemmen en boswandeling

Door: Lena

10 Augustus 2016 | Canada, Tobermory

Op dinsdag ochtend werden we allemaal prima wakker in het mooie bos. Na een ontbijt gingen we met de camper naar ' LIttle Cove' wat volgens een mevrouw van de camping heel mooi zou moeten zijn, dat beloofd wat ! Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze niet gelogen had, het water was super helder en omringt door een mooi bos. Na even langs het water gelopen te hebben, besloten we om eerst het bos in te lopen en daarna te gaan zwemmen. We hadden allemaal onze hippe wandelschoentjes aan en gingen heuvels op en af. Het was een dicht bos, maar wel heel mooi. Af en toe konden we even stoppen om vanaf het uitzicht te genieten, zooo mooi !! Na een uur gelopen te hebben draaiden we weer om, en doordat we berg afwaarts gingen, duurde de terug weg een half uurtje. Beneden konden we eindelijk zwemmen, dus gingen papa, Emiel en ik het water in. Mama was een miet en bleef aan de zijkant, achja ieder zn ding ;) Het water was aan het begin een beetje koud, maar heel erg lekker als je er eenmaal in lag. Even kopje onder en alles was goed ! ( Dat kopje onder gaan duurde bij Emiel even, denk dat hij zn haar niet door de war wilde ... ) Het water was zo helder en overal kon je de stenen onder je zien. Na een uur gezwommen te hebben, liepen we terug naar de camper, en gingen we vanuit daar naar de pond. De camper konden we daar alvast parkeren en toen konden we even door de haven heen lopen. Rond 4 uur konden we met de camper de pond op, een enorme boot ! DE overtocht duurde 1,5 uur en was goed te doen. Toen we op het eiland waren hadden we al snel de camping gevonden en de camper neer gezet. Na een pastaatje, hadden we marshmallows bij ons kampvuur onder een heldere sterrenhemel, super mooi !