Regen? Ja regen - Reisverslag uit Pembroke, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Regen? Ja regen - Reisverslag uit Pembroke, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Regen? Ja regen

Door: Liessette

13 Augustus 2016 | Canada, Pembroke

Vanuit het park toch ons ontbijtje buiten kunnen opeten. Wel blijven uitkijken voor de beer die hier in het bos schijnt te zijn langs geweest. Het heeft vannacht wel wat geregend. Weer verder door het park, onderweg een heel mager vosje gezien en veel meertjes. Daarna op zoek naar een Tim Hortons voor een wifi punt. We zijn al bekend bij Tim! Kopje koffie, ice koffie en thee met een donut erbij.

Op zoek naar gegevens voor raften op de Ottowa rivier. We hebben een adres met telefoonnummer. Eelco probeert dit te bellen maar het schijnt een info nummer te zijn. We besluiten om te gaan rijden richting het genoemde adres en daar te kijken of we dit weekend nog kunnen raften.

Onderweg bij de plaatselijke Gamma, heeft eindelijk Eelco zijn hakbijl gevonden. Het is maar een kleintje, hoor. Maar groot genoeg om het hout dat we voor het kampvuur nodig hebben, te gebruiken. Alleen door de droogte hebben we de laatste tijd fire ban gehad en mochten we geen vuur maken.

Onderweg begint het aardig te regenen. Niet een buitje maar een echte regenbui.

We rijden richting Wilderness Park en we kunnen zondag raften in de ochtend. We moeten ook nog overnachten maar ook daar hebben ze een oplossing voor. Twee nachten op de camping op het terrein, ontbijt, lunch en diner en we kunnen gebruik maken van alle aktiviteiten op het terrein. Er is Wifi en TV zodat we de Olympische Spelen kunnen volgen. Het kost wat maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen. Het weer wordt er niet beter op. We gaan in de avond nog wat drinken en het is er erg gezellig. Veel mannen die als mannen onder mekaar een weekend op stap zijn zonder vrouwen. Dat merken we ook als we al in ons bedje liggen. Het blijft nog lang onrustig op het terrein.