walvissen - Reisverslag uit Baie-Saint-Paul, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu walvissen - Reisverslag uit Baie-Saint-Paul, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

walvissen

Door: Eelco

Blijf op de hoogte en volg

20 Augustus 2016 | Canada, Baie-Saint-Paul

Het is weer een paar dagen geleden maar hier ben ik weer. We staan op een mooie camping in Tadousac zonder poespas met eekhoorntjes en een moose (van hout).
Het echte wild laat zich nog steeds niet zien. Veel meer dan een mager vosje hebben we nog niet gezien. Vandaag echter succes verzekerd want we gaan het water op om walvissen te zien. Nadat we afscheid hebben genomen van onze buurvrouw uit Oregon met haar minicaravan, ten grote van een twijfelaar. Zij had er al meer dan 5000 miles opzitten in haar eentje. Ik schatte haar toch wel half 60 maar dat weerhield haar niet deze reis te maken en het was ook niet haar eerste grotere reis. Een gezellig mens.
Aangekomen bij de boot was het nog even wachten, en dat terwijl we de lange weg hadden gelopen en ik maar denken dat we dan in tijdnood komen. De westerse gehaastheid is er bij mij nog niet uit helaas. Aan boord kregen we gelijk te horen van een expert in het onverstaanbaar frans en verstaanbaar engels dat we de kans hadden om 9 soorten walvissen te zien. Ik ben benieuwd. Nog geen minuut later lag de boot stil en zagen we een witte Baluga walvis met een jong. Na een half uurtje varen kwamen we bij de plek waar de meeste walvissen waren. Zeer indrukwekkend. We hebben de een na grootste soort gezien die ongeveer 50 ton weegt en een meter of 20 lang is, de naam ben ik vergeten. Killerwhales zoals Emiel ze noemt waren er ook en nog een soort. Onvoorstelbaar nieuwsgierige beesten. Ook waren er veel zeeleeuwen. Toen we echter terug gingen kwamen we langs een groep van wel 200 zeeleeuwen. Geen kleine jongens, de mannetjes zijn zo'n 2 mtr lang en wegen rond de 300 kg. Zij keken net zo nieuwsgierig naar ons als wij naar hun. Dit had ik niet willen missen!
Terug aan wal een kleine versnapering genuttigd en weer verder echter nu richting terug. Alles wat we tot nu gereden hebben was van Toronto af en nu moeten we weer richting Toronto anders gaan we het niet redden (ook niet erg hoor!). Omdat we met het veer naar de andere kant moesten konden we wel eerst achteraan sluiten na 2 mislukte pogingen om er tussen te sluipen maar daar trapte de gele hesjes helaas niet in. Een uur later konden we aan boord.
Nu zijn we op een camping bij Baie Ste Paul. Prima plekje, het tuig houdt het vuur brandend en hopelijk de camper niet!
Morgen een dag van kilometers maken en zondag zal niet veel anders zijn.
Salut!


  • 21 Augustus 2016 - 12:09

    Mike:

    Goede reis!

  • 22 Augustus 2016 - 21:19

    Blijke:

    Hé jongens, ik was er een paar dagen uit, ivm vakantie. Ja, wij gaan ook op vakantie. Heb ook een vosje gezien, maar geen walvissen. Gaaf man. Jammer dat wij het met een foto van de boot moeten doen. Ik hoop maar dat we recht hebben op een video of foto avond, zoals pappa dat graag deed, met zo'n 800 fotos. Gaat het goed met mijn neef, ik vind dat hij erg veel over eten schrijft??!!
    Groetjes aan jullie alle 4, liefs Blijke


  • 23 Augustus 2016 - 12:33

    Manalita:

    Zo, weer bij met alle verhalen. super om te lezen allemaal! In zeeland geen walvissen (gaaf trouwens!) of vosjes gezien, wel bepaald soort hondjes, waar ik geen naam van zal noemen, (maar ze beginnen met een p en eindigen op oedels ;P). Geniet er nog van!! xx

  • 24 Augustus 2016 - 16:44

    Sjacco:

    Nou, ik heb al best wel wat gezien op deze aardkloot maar ik benijd jullie om de walvissen. Ik heb er ooit 1 heeeel in de verte gezien. Staat op mijn wensenlijsje nog een keer, lijkt me prachtig en jullie krijgen zo 123 alles voorgeschoteld, fantastisch!!
    Ik hoop (maar weet eigenlijk al zeker) dat jullie genoten hebben van dit avontuur. Volgens mij vliegen jullie vanavond terug...wens jullie een goede en veilige air transat vlucht en tot snel!!! Lies...dinsdag starten we weer hopsaaaa XX Sjacco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Baie-Saint-Paul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2016

Pearson Airport Toronto

24 Augustus 2016

Blue Jays

24 Augustus 2016

Laatste daagjes

20 Augustus 2016

walvissen

19 Augustus 2016

Duinen

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 6493

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: