Raften! - Reisverslag uit Pembroke, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Raften! - Reisverslag uit Pembroke, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Raften!

Door: Emiel

16 Augustus 2016 | Canada, Pembroke

Vanmorgen stonden we vroeg op voor een snel ontbijtje om te gaan raften, na een pannenkoek en wat cornflakes moesten we nog even wachten voor de informatie over het raften van die dag. Om half 10 ging de bus weg richting de rivier, een kwartiertje rijden en dan de boot in voor wat instructies. Het water op en alle commando's nog even doornemen. Begin van de rivier erg rustig en een beetje peddelen richting het onrustige water ook wel rapids genoemd. Dan kon het leuke pas eindelijk beginnen, het raften zelf! eerste rapid al gelijk nat geworden en daarna erover heen surfen. het was veel peddelen naar een nieuwe rapid maar uiteindelijk heb je dan ook wel wat. Na de 2e rapid onze lunch gekregen, een lekker warm kopje soep en een hamburger of een broodje worst, ff een plasje doen en weer terug het water op. Na de 5e rapid kon je van de rotsen af springen. Mama en ik zijn niet gesprongen maar papa en Lena wel, Lena zelfs 2 keer, weer terug het bootje in en op naar de laatste 3 rapids. De laatste rapid die The Black heette was de rapid was er een waar veel kleine bootjes omvielen en veel mensen uit de boot vielen. Wij hadden zelf een grootte boot waar 13 man in zaten, dus die vielen niet zo snel om. Eerst van de rapid af en daarna weer surfen op de rapid. de eerste keer werd de achterkant nat en de 2e keer de voorkant, toen er bij ons wel iemand uitviel. De derde en laatste keer surfen op de rapid, werden Lena en ik vooraan gezet en vooral Lena werd heel erg nat. Toen weer rustig terug peddelen en later mocht je nog even zwemmen. Nog een warme choco genomen bij het kampvuur en weer met de bus terug naar de camping, waar we onze video hebben bekeken en waar Lena en mama later de hot-tup zijn gegaan. Papa vroeg later of we door wilden rijden, of dat we nog een nachtje daar wilde staan. We waren het er allemaal mee eens dat we door gingen en reden door om een hapje te eten bij de McDonalds en daarna een plek zoeken bij de Walmart, toch wel 2 grappige en leuke dingen om mee te maken. We zijn later in bed gaan liggen en gaan slapen!

Tot morgen :)

• 17 Augustus 2016 - 21:20

Janine:

Hoi Emiel en de rest,
    Leuk verslag over de "rapids"! Het lijkt ons wel spectaculair dat raften, met het risico om buiten de boot te vallen :).
    Lees ik dat nu goed, kan je kamperen bij de Walmart? Wij dachten altijd dat die campers daar alleen maar boodschappen deden, misschien toch niet?! Have fun!
    Groetjes van de Rakkies.