Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Ottawa

Door: Eelco

16 Augustus 2016 | Canada, Ottawa

Het is weer mijn beurt om te schrijven, en dat komt goed uit want we Emiel en Liessette zijn druk met de afwas en de witte was is' spinning'. We hebben wifi en een uurtje over.
Gisteren was een druk dagje. We hebben eerst onze boodschappen gedaan bij de Wallmart alwaar wij ook op de parkeerplaats hebben overnacht. Toch wel een beetje vreemd ook omdat wij daar de enige waren. De winkel sloot om 11 uur daarna werd het stil. Echter onveilig hebben wij ons niet gevoeld. De mensen zijn allemaal erg behulpzaam. Na wat gegeten te hebben bij de Starbucks met een goede bak koffie natuurlijk zijn we op zoek gegaan naar een camping om vandaaruit met de bus naar het centrum te gaan. Dit liep echter een beetje anders dan verwacht. Omdat wij toch wel afhankelijk zijn van wifi zoek je daar de nieuwe bestemming en kan je met de gps naar de plek van bestemming. Eenmaal onderweg heb je dus niks meer. De camping die we hadden uitgekozen bleek niet te bestaan. We waren in een buitenwijk van Ottawa en moesten nu dus nog verder van het centrum naar optie 2. Deze was ongeveer een half uur van het centrum vandaan bij een soort Twin Peaks dametje, enigzins chagrijnig met 2 versleten kunstheupen. Tellen kon ze echter prima maar een taxi regelen deed ze niet. Moesten maar met Uber gaan, zei ze. Na een uur Uber gedownload en binnen 10 minuten een taxi. op naar Ottawa centrum.
Wat een aangename stad is dat. Een relatief klein centrum, alles op loopafstand. We stapten uit de taxi bij de sluizen die 25 mtr hoogteverschil overbruggen in ongeveer 8 niveau's. Alles word nu nog met de hand bediend. hard werken voor die zo te zien vakantiekrachten. zeer indrukwekkend. Dit moet haast wel met nederlandse bemoeienis zijn gebouwd ;). Daarnaast staat het prestige gebouw van de canadese spoorwegen welk nu een hotel is waar alle beroemdheden slapen (of niet?). Het lijkt wel een lelijk imitatie Disney kasteel maar het is toch indrukwekkend. Aan de andere kant van het kanaal is het House of Parliament. Een afgekeken Harry Potter kasteel wat erg mooi is. We hebben een bakkie gedaan in het oude deel van Ottawa met iets lekkers natuurlijk want dat hebben ze hier genoeg. Het ademt hier een sfeer uit wat mij doet denken aan New Orleans, een beetje cajun maar dat zal wel komen omdat het noordelijke gedeelte van Ottawa, Gatineau franstalig is. Na nog wat gewandeld te hebben, Victoria's Secret ontdekt en een hapje gegeten zijn we een bijna een uur van te voren op het grasveld voor het Parliament Hill gaan zitten om alvast een plaatsje te hebben vvor de lichtshow. Het was het wachten/uitrusten/genieten meer dan waard. Wat was dit indrukwekkend. Elke avond om 10 uur word deze lichtshow ,die op het regeringsgebouw word geprojekteerd, vertoond. Het vertelt de geschiedenis van Canada. Ingetogen natuurlijk maar indrukwekkend, het zijn hier geen Amerikanen.
Met Uber naar de camper een biertje nog en naar bed.
Have a good one!

• 16 Augustus 2016 - 22:31

Karin:

He scheetjes! Goed te lezen dat jullie het zo goed hebben...indrukwekkende en onvergetelijke herinneringen maken, that's What you're doing. Jammer dat je geen geluiden en geuren mee kunt sturen in het verslag, haha. Qua eten wil ik overigens niet met jullie ruilen...maar ik laat me graag verrassen met een foto van een maal dat me wel aan zou staan...da's een opdracht voor jou kleine Kunst; waar zou Karin warm voor lopen? Haha, geintje hoor! Nog heel veel plezier en blijf wifi scoren dan kunnen wij met jullie meegenieten. Dikke knuffel, Karin