Laatste daagjes - Reisverslag uit Toronto, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Toronto, Canada van familiekunst - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Door: Liessette

24 Augustus 2016 | Canada, Toronto

Zondagmidddag zijn we aangekomen in Toronto. We hebben een camping gevonden waar dichtbij een station is waarvan we binnen een half uur in downtown Toronto staan. De camper kunnen we kwijt op de parkeerplaats bij het station. Helemaal goed! We boeken voor drie nachten de camping.

Rustig aan gedaan, het is mooi weer maar ook met soms een buitje. Onze laatste eten klaargemaakt en voor de laatste keer aan de marschmellows bij ons kampvuur. Het is dat Eelco zijn gitaar niet mee heeft kunnen nemen, anders waren we zeker los gegaan met ons gezang. Of de rest van campinggasten dit leuk hadden gevonden, weet ik niet.

De volgende ochtend zaten we om half twaalf in de trein en om twaalf uur stonden we tussen de wolkenkrabbers van alle banken en kantoren.
Eerst maar ns een kop koffie en thee met iets lekkers voordat we de stad in gaan.

Toronto is een grote stad met 3 miljoen inwoners maar het centrum voelt heel relaxed aan. Komt dat de straten recht lopen en net als in New York blokken zijjn die heel duidelijk zijn te volgen (Jenny from the block).

Rondje in het financiele gedeelte gemaakt, daarna door naar een overdekte markt maar deze was helaas op maandag gesloten. Verder gelopen via Yonge street richting het drukke Dundas square met al zijn licht reclames.
Tegenover dit plein staat het grote winkelcentrum met ongeveer 300 winkels. Shopping time! Heel toevallig scheurt Lena uit haar broek en heeft ze per direct een nieuwe nodig. Er wordt kleding gekocht en Emiel heeft een nieuwe rugzak gevonden.

Na shopping time, via de grote universiteit van Toronto verder. Lena wil graag een hoodie met het logo van de Uni Toronto erop. Ff vragen aan studenten waar we deze kunnen vinden. Een stukje verder op met de studerende eekhoorns, vinden we een grote winkel met allemaal universiteits kleding. Daar worden truien en shirts gekocht.

We besluiten richting Chinatown te gaan. Een hele grote wijk in Toronto. Jammer genoeg ziet ie er niet zo mooi uit als in Londen en New York maar je merkt absoluut dat je in Chinatown zitten. Hier gaan we eten. Tussen alle Chinezen in zitten we heerlijk aan ons eten wat meer dan genoeg is voor ons vier. Rondom ons zitten de Chinezen hun dagelijkse eten op te smikkelen en binnen kwartier staan ze alweer buiten. Wij doen er iets langer over maar binnen 1 uur staan ook wij weer buiten.

Via een andere weg gaan we weer terug naar het station. Het is inmiddels al aan het schemeren en ziet de stad er weer heel anders uit.

We hebben redelijk snel de trein en binnen een half uur staan we weer op de parkeerplaats van het station en binnen 10 minuten staan we alweer met onze camper op onze camping waar stiekem de plankjes die voor onder de wielen bedoeld zijn, weg zijn. Toch iets crimineels gevonden hier in dit brave Canada!